dilluns, 10 de juny de 2013

Primer taller al Camp de Tarragona

Ahir vaig estar al Camp de Tarragona impartint un taller de transferències sobre argila polimèrica.

La tècnica que vam treballar, en sí no té gaire misteri així que faré cinc cèntims del que a mi se'm ha "quedat" de l'experiència:

  • Normalment tu t'apuntes a un taller que has vist anunciat en alguna botiga-taller, escola, etc. o bé t'apuntes a un taller determinat perquè el fa "fulanito" o "sutanita" i t'interessa, oi? Doncs aquí va ser al revés: elles volien fer el taller, el van organitzar i jo vaig anar a fer-lo!  ;D
  • Són un grup de dones estupendo. Que com que a la seva localitat no troben el que necessiten (perquè no es fan tallers, o no hi ha llocs on comprar material...), doncs s'han ajuntat i han decidit fer-ho tot entre elles. Saps allò de la muntanya i Mahoma? doncs això.
  • Que una sap fer patchwork? doncs n'ensenya a les altres. L'altra sap fer una altra cosa, doncs ho comparteix també.
  • Totes elles son aficionades al Scrapbook i, de mica en mica, estan aconseguint que a Tarragona hi hagi moviment en aquest sentit. Perquè si bé és veritat que ara allà han obert botigues que tenen materials, doncs algunes de les noies hi comencen a fer tallers. I estan aconseguint que "escraperes" de renom vagin a fer tallers allà també.
  • Es troben periòdicament (de vegades aquestes coses comencen amb empenta però van decaient) i ja estan pensant en anar una mica més enllà... ;)
Perquè he volgut explicar això? Doncs perquè em sembla que aquesta és la filosofia a seguir si ens en volem sortir. Encara que siguin iniciatives a petita escala (no de la gent de "dalt" sinó de tots plegats) però nascudes de gent amb empenta, creativa, compromesa amb la finalitat que sigui... iniciatives que aporten i que poden canviar les coses.

En fi... després de la parrafada, algunes fotos del taller:


Fent una mica d'introducció al que farem.

Les màquines de pasta traient fum!

Aplicant els dibuixos, tallant...

Mirant i ajudant...

Unes quantes peces abans d'entrar al forn

Vam aprendre a transferir les imatges a la pasta, a manipular-la, a fer els acabats, a coure-la... I vam fer un bon esmorzar també! Ara és qüestió de practicar més.

Jo diria que a elles els va agradar el taller. A mi em va agradar molt fer-lo :)

Moltes gràcies per tot, noies! (I per les fotos també, Montse)

4 comentaris:

  1. quines paraules més maques que hens has dit Gemma, moltes gracies per fer-nos de mestra, jo he gaudit moltíssim

    ResponElimina
  2. genial Gemma!!! me alegro mucho y seguro que os lo habeis pasado pipa!!! Un abrazo a todas :)

    ResponElimina
  3. Gemma, són unes paraules realment precioses!! tu sí que ets maca!! nena ets un sol!!:*

    ResponElimina
  4. Jo també m'ho vaig passar molt bé amb vosaltres!!
    Espero que puguem repetir :) Em deixareu venir a un taller vostre?

    Gràcies a totes.

    ResponElimina